Noaptea muzeelor: Muzeul CFR

Anul acesta a fost prima dată când Muzeul CFR a fost deschis în cadrul Nopţii muzeelor. Deci lumea nu prea ştia şi nu a fost chiar super-aglomerat :)
Am putut să simt chiar de la intrare mirosul comunist. Sigur trebuie să ştiţi mirosul ăla specific…

Primul lucru care mi-a atras atenţia acolo a fost evoluţia construcţiei de căi ferate în perioada 1869-1879. Ataşez o poză comparativă, aşa cum am putut să o fac, că nu se putea ajunge peste tot.

1869-79După cum se poate vedea, în 1869 erau două linii de cale ferată – Suceava-Roman şi Bucureşti-Giugiu – însumând 170 de km. După doar 10 ani, lungimea lor ajunsese la 1378 de km, matematica simplă arătându-ne că s-au construit încă 1208 km, adică 330 de metri de cale ferată pe zi. Cu tot cu gări şi toate cele necesare rulării şi întreţinerii trenurilor cu aburi.
Gândiţi-vă acum în ce ritm se construieşte în România zilelor noastre. Ce s-a schimbat de atunci?
Bonus: observaţi graniţele şi vecinii României din perioada respectivă, cât şi efectele războiului ruso-turc de la 1877-1878.

Am văzut şi biroul lui Anghel Saligny, cât şi o poză cu impresionantul său pod peste Dunăre, grav avariat în urma unor bombardamente în 1944.

Diorama unui traseu CFR

Ei, asta a fost ceva absolut impresionant, mai ales pentru mine, care sunt pasionat de trenuri. Diorama a fost realizată de către Trains Addicted şi cred că a costat cât o maşină scumpă :)
Dacă vă interesează, puteţi vedea pe site-ul lor ce complexe sunt locomotivele, cu tracţiune pe toate axele, alimentare prin pantograf, cu motor cu transmisie cardanică etc.