Social media: Facebook scumpeşte promote-ul personal

Ce surpriză mare azi dimineaţă, când am aflat tot de pe facebook că s-a scumpit promovarea unei postări personale. Şi-încă cum! De pe la 3,50 lei, cât obişnuia să coste, la un whopping 24,37 lei.

facebook-promote

Am folosit destul de mult metoda asta de promovare, era relativ ieftină şi cu rezultate ok pentru banii investiţi. Acum, însă, preţul pare enorm pentru beneficiile aduse.

Cum stăm cu statisticile?

Pentru a observa puţin mai bine cum funcţionează sistemul, vă arăt câteva exemple ale rezultatelor postărilor promovate:
1 – când subiectul era oarecum viral
2 – când subiectul era normal
3 – când subiectul avea importanţă scăzută


Putem observa că un post viral a primit de 1,6x mai multe vizualizări, unul normal de 2,7x mai multe, ajungând până la de 5x mai multe pentru un subiect cu importanţă scăzută.
Preţul plătit a fost acelaşi în fiecare situaţie (aprox. 3,5 lei), indiferent de rezultatele promovării.

Problema e că nu se ştie câte vizualizări au fost, ca să ai nişte cifre cu care să lucrezi. Doar la pagini ai aşa ceva. Şi, că tot vorbim de pagini, am înţeles că acolo nu s-a schimbat preţul. Vă ofer un exemplu pentru o promovare încheiată, la care bugetul a fost de 52 de lei, dar s-au cheltuit numai 4 lei :)

facebook-promote-page

Concluzie

Părerea mea este că nu mai rentează absolut deloc promovarea postărilor personale, pentru că nu merită să plăteşti aproape 25 de lei pe o himeră! Trebuie nişte statistici clare, mai ales când dai atâţia bani.

Promovarea pentru pagini e ok, o voi mai testa în continuare să văd cum funcţionează şi la ce preţuri.

Voi folosiţi promovarea? Ce părere aveţi despre noile schimbări?

Despre Vlad Ilaş

Fotograf. Blogăr ocazional. Freelancer.